Ajuda

Preguntes freqüents

Identificació, representació i notificacions: El lloc web de l’ORGT: Canals d’atenció:

Com puc actuar en representació d’un altre interessat?

Si heu d’actuar en representació d’un altre interessat o per autorització, primer us heu d’identificar amb el vostre identificador o certificat digital (personal o de representant). Després el sistema us preguntarà les dades de l’interessat i haureu d’adjuntar el document que acrediti la representació o autorització pel tràmit. El document d’autorització es pot signar digitalment o bé en paper i escanejar-lo.

Tornar amunt

No aconsegueixo identificar-me amb el meu certificat digital (DNI electrònic o altres identificadors) i no acabo el procés d’autenticació

Consulteu l’ajuda del Suport d’usuaris de l‘AOC.
Comproveu que el vostre certificat funciona correctament a la pàgina de validació de l’AOC.
Si el certificat funciona però no aconseguiu autentificar-vos, obtingueu al moment un identificador IdCAT mòbil gràcies al vostre certificat digital a https://idcatmobil.seu.cat/ (Alta amb certificat digital).
Aleshores identifiqueu-vos amb el vostre nou IdCAT mòbil. Si així tampoc no funciona, podeu obrir una petició d’ajuda a l’AOC.

Tornar amunt

He accedit a l’espai de notificacions electròniques però no trobo la notificació que m’ha enviat l’ORGT

Potser heu accedit a l’Enotum des d’un enllaç genèric de Google. Heu de fer-ho amb els enllaços que teniu en el correu d’avís o a través de l’adreça http://orgt.cat/notificacions que us portarà directament a l’espai de notificacions de l’ORGT.

Si tot i així no trobeu la notificació, hi ha diverses situacions que heu de considerar:

Primer comproveu si a la part superior de la pantalla apareix el missatge “Teniu entrades sense obrir a d’altres organismes” i en aquest cas premeu l’enllaç i comproveu si es tracta de les notificacions de l’ORGT.

En segon lloc, si heu entrat amb un certificat digital de representant, localitzeu a la part superior els botons corresponents a Particular i a Empresa per tal de buscar la notificació a les dues carpetes.

Finalment assegureu-vos que a “Sistema d’accés”(menú de l'esquerra) teniu marcat “Paraula de pas” encara que hàgiu entrat amb certificat digital. Si teniu marcat “Només amb certificat digital” pot ser que no es mostrin totes les vostres notificacions electròniques.

El Consorci AOC ofereix aquesta ajuda sobre el portal Enotum per a la recollida de notificacions i comunicacions electròniques. Tornar amunt


El sistema no em deixa accedir a les notificacions amb contrasenya d’un sol ús

Comproveu si hi ha un símbol de cadenat, fet que significa que heu d’accedir amb certificat digital.

Quan una persona jurídica no ha comunicat mitjans d’avís a l’ORGT, veurà totes les seves notificacions amb aquest símbol i només podrà accedir amb certificat digital. Podeu comunicar els mitjans d’avís a l’adreça http://orgt.cat/notificacions

Tornar amunt

Intento accedir amb Clave Pin o Clave Permanente i apareix un error

Si el missatge diu que es requereix un registre presencial o certificat electrònic significa que vau obtenir el vostre identificador Clave de forma no presencial i no té el nivell requerit pels tràmits de l’ORGT. Per augmentar el nivell teniu dues opcions:

  • Demanar cita en una oficina del Servei Clave. La llista d’oficines es pot consultar en el cercador marcant la tipologia “Clave” en el portal http://administracion.gob.es
  • Fer el tràmit per Internet, si disposeu de certificat digital, a l’adreça http://clave.gob.es/clave_Home/registro/Modificacion-datos.html (Haureu d’escollir l’opció de “Modificación de datos” i després marcar “Obtener un nivel superior de seguridad en Cl@ve asociado al registro presencial o telemático con certificado electrónico”)

Tornar amunt

Intento accedir a la notificació i el sistema diu que no pertany al destinatari

Si heu rebut l’avís de la notificació per correu electrònic, comproveu si us ha arribat redirigit d’una altra adreça de correu electrònic en la qual teniu activada una redirecció. Us recomanem que accediu amb certificat digital. Si voleu entrar amb paraula de pas d’un sol ús, cal que indiqueu el correu electrònic que vau donar d’alta per a la recepció dels avisos. El Consorci AOC ofereix aquesta ajuda sobre el portal Enotum per a la recollida de notificacions i comunicacions electròniques.

Tornar amunt

Per quin motiu rebo els avisos de notificacions electròniques de multes a dos correus electrònics diferents?

Això passa quan heu comunicat mitjans d’avís a l’ORGT per a les notificacions del procediment tributari i també esteu apuntats a la DEV per les notificacions del procediment sancionador de multes, però els mitjans d’avís són diferents. Hi ha persones jurídiques que els interessa comunicar mitjans diferents ja que tenen departaments específics per gestionar cada tema, però si aquest no és el vostre cas, us recomanem que comuniqueu els mateixos mitjans tant a la DGT (Dirección General de Tráfico) com a l’ORGT.

Tornar amunt

Vull rebre els avisos de notificacions electròniques a més d’un correu electrònic.

Pregunteu al vostre proveïdor de correu electrònic quin és el millor sistema en el vostre cas. En general s’opta per crear una llista de distribució que inclogui les diferents adreces de correu on voleu rebre els avisos.

Tornar amunt

No trobo el tràmit a la seu electrònica de l’ORGT

Us aconsellem que proveu aquestes adreces directes:


Descripció Accés directe
Consultar la normativa http://orgt.cat/normes
Consultar el calendari fiscal http://orgt.cat/calendari
Apuntar-se a la notificació electrònica http://orgt.cat/notificacions
Apuntar-se al sistema d'alertes http://orgt.cat/alertes
Identificar el conductor d'una multa http://orgt.cat/canviconductor
Veure la fotografia d’una multa http://orgt.cat/veurefoto
Consultar el detall dels rebuts domiciliats http://orgt.cat/veure-rebut
Càlcul embarg de sous http://orgt.cat/sous
Pagar amb l'avís de pagament http://orgt.cat/pagaments
Pagar tributs sense l'avís de pagament http://orgt.cat/pagartributs
Pagar multes sense l'avís de pagament http://orgt.cat/pagarmultes
Presentar una instància http://orgt.cat/registre
Domiciliar http://orgt.cat/domiciliacions
Demanar cita prèvia http://orgt.cat/cites
Informació sobre embargs http://orgt.cat/embargs
Descàrrega d'impresos http://orgt.cat/formularis
Informació al contribuent http://orgt.cat/consultes
Informació sobre multes http://orgt.cat/multes
Tràmits i pagaments http://orgt.cat/gestions
Resoldre dubtes sobre tributs i multes http://orgt.cat/dubtes
Bústia de rebuts http://orgt.cat/rebut
Aportació de documents http://orgt.cat/requeriment
Ajuda http://orgt.cat/ajuda

Consulteu també la llista completa de tots els tràmits


Tornar amunt

Manuals d'ajuda pels tràmits

Podeu consultar els manuals d'ajuda si teniu dubtes per accedir o realitzar qualsevol tràmit de la Seu Electrònica de l'ORGT.

Tornar amunt

El sistema dóna error o estic en un punt del tràmit i no sé com continuar (incidències tecnològiques)

Empleneu el formulari de la pàgina d’Ajuda i us respondrem de seguida per correu electrònic. També podeu trucar al número de telèfon 93 202 98 03 de dilluns a divendres de 8 a 14h.

Nota: El personal que atén aquestes peticions no té accés a les vostres dades personals i per tant no es respondran ni tramitaran consultes tributàries relatives als vostres deutes, ja que s’han d’efectuar per registre electrònic

Tornar amunt

Com puc obrir fitxers PDF?

Si ho necessiteu podeu descarregar gratuïtament programes per llegir documents word i pdf

Tornar amunt

Vull entrar al web de l’ORGT personalitzat amb la informació del meu municipi

Molts contribuents tributen per més d’un municipi, però si voleu guardar un enllaç directe personalitzat amb el nom del municipi on tributeu podeu fer-ho entrant a l’adreça https://orgtn.diba.cat/?cdclie=nnn on nnn és el codi de tres números del vostre municipi segons codificació de la AEAT. Per exemple, per Abrera seria https://orgtn.diba.cat/?cdclie=001

Tornar amunt

El meu navegador diu que el lloc web no és segur

El sistema operatiu del vostre ordinador o tauleta porta incorporats d’origen els certificats arrel de moltes autoritats de certificació digital. Aquest error apareix quan no s’hi han incorporat encara les claus públiques de l'Agència Catalana de Certificació, en les qual es basa el certificat de la seu electrònica de l’ORGT. Vegeu com instal·lar les claus públiques i verificar la seu electrònica.

Tornar amunt

Tinc un iPhone i no puc accedir al web de l'ORGT

Per fer tràmits en aquest web, cal tenir instal·lades les claus públiques de l'Agència Catalana de Certificació:

Clau de l'entitat certificadora CATCert

Clau de l'entitat de certificació Sector Públic

Les heu d'obrir des de l'eina de mail pròpia de l'iPhone i les heu d'instal·lar. Després accediu des del vostre iPhone a "Ajustes > General > Información > Ajustes de confianza de los certificados". A “Activar confianza total en los certificados raíz”, heu d'activar l'opció per confiar en els certificats.

Tornar amunt

Necessito fer un tràmit o consulta per telèfon i l’interessat és persona jurídica

La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix l’ús obligatori dels mitjans electrònics per a totes les persones jurídiques en les seves relacions amb l’Administració. En aquesta seu trobareu tots els tràmits que podeu efectuar electrònicament i podreu consultar molta informació sobre les vostres obligacions tributàries amb els ajuntaments.

Si necessiteu ajuda per fer un tràmit al web, consulteu la pregunta sobre incidències tecnològiques

Tornar amunt

Sóc persona física i vull fer un tràmit o consulta per telèfon (informació tributària)

L’ORGT ha dissenyat tots els tràmits perquè us siguin còmodes i ràpids d’utilitzar. Tot i així, podeu resoldre alguns tràmits per telèfon trucant al número 93 202 98 02 de dilluns a divendres de 8:00 a 14:00 (dilluns i dimecres de 15:00 a 17:00).

Si necessiteu ajuda per fer un tràmit al web, consulteu la pregunta sobre incidències tecnològiques

Tornar amunt

Necessito atenció presencial en alguna de les oficines de l’ORGT

Si necessiteu una atenció presencial en alguna de les oficines de l’ORGT, podeu demanar cita prèvia i així no haureu de fer cua. En demanar la cita prèvia, veureu la llista de les oficines on podreu resoldre el vostre tràmit en funció del tema concret a tractar. El sistema també verificarà si podeu fer la vostra gestió en aquella oficina de l’ORGT o, pel contrari, heu d’adreçar-vos a l’Ajuntament perquè es tracta d’un procediment que no ha estat delegat en la Diputació de Barcelona.

Tornar amunt

Vull presentar una queixa o suggeriment

Aquestes respostes d’ajuda us poden ser útils abans de redactar la vostra queixa o suggeriment. Per a la presentació us caldrà un identificador digital. Si disposeu de targeta sanitària individual del CatSalut, podeu obtenir al moment un identificador idCAT Mòbil.

Tornar amunt